czwartek, 11 marca 2021

Recenzje #187 - "Moje emocje pokazuję, co czuję"

Recenzje #187 - "Moje emocje pokazuję, co czuję" - okładka książki - Francuski przy kawie



Jeśli Wasze dzieci mają niedosyt po zrobieniu wszystkich zadań z książki pt. 7 uczuć małej Zosi, o której nie tak dawno pisałam, to mam dla wszystkich małych czytelników zeszyt ćwiczeń pt. Moje emocje pokazuję, co czuję autorstwa Stéphanie Couturier, wydany przez Wydawnictwo Jedność.


Tak jak w przypadku książki, także w zeszycie mamy do czynienia z siedmioma emocjami:

  • nieśmiałość,
  • strach,
  • duma,
  • złość,
  • zazdrość,
  • radość,
  • smutek.
Każda z uczuć podzielona jest na poszczególne części:
  • Co to takiego? - krótki opis danej emocji;

  • Jak to wygląda? - to krótkie ćwiczenie zawiera dwie sekcje - pierwszą, gdzie dziecko wybiera z naklejek znajdujących się na końcu książki, odpowiednią buzię, a druga, pozwala wyzwolić kreatywność małego czytelnika poprzez narysowanie swojej twarzy z danym uczuciem;

  • Co wtedy czujesz? - w tym ćwiczeniu należy połączyć słownie opisane reakcje z ich odpowiednimi obrazkami oraz narysowanie własnej reakcji na daną emocję; 

  • Nadciąga pomoc (część dotyczy tylko negatywnych uczuć) - w tym podrozdziale znajdziemy ćwiczenia, które ułatwią dziecku poradzenie sobie z daną emocją np. ćwiczenia oddechowe, ruchowe, grafomotoryczno-oddechowe.


Recenzje #187 - "Moje emocje pokazuję, co czuję" - przykładowe strony - Francuski przy kawie



Pod koniec książki zawarte są różne gry do miszmaszu emocji, a są to: 
  • memory,
  • koło emocji,
  • piekło-niebo,
oraz naklejki do wykorzystania w poprzednich ćwiczeniach. 

Pozycję tę polecam nie tylko rodzicom, ale i nauczycielom przedszkoli, którzy chcą urozmaicić swoje zajęcia o emocjach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz