wtorek, 17 grudnia 2019

Kto lub co motywuje nas do nauki języka francuskiego?

Kto lub co motywuje nas do nauki języka francuskiego? - nagłówek - Francuski przy kawie


Jakiś czas temu, zadałam to pytanie na fanpage’u bloga oraz na grupie Francuska kawa pod Wieżą Eiffla i wspólnie z czytelnikami postanowiliśmy odpowiedzieć na to pytanie. Dziękuję wszystkim Paniom, które swoimi odpowiedziami włożyły wkład w ten artykuł. 




  • Osoby z pracy – na co dzień pracuję z językiem francuskim jako nauczyciel tego języka i moi uczniowie zadając pytania, nad którymi nigdy się nie zastanawiałam, motywują mnie do pogłębiania mojej wiedzy. Jeśli pracujecie w miejscu, gdzie język francuski jest używany, to jest to świetna okazja, by uczyć się jeszcze więcej słówek i zwrotów, które pomogą w zrozumieniu drugiej osoby.
  • Rodzina – kilka lat temu niespodziewanie odnalazłam swoją daleką rodzinę we Francji i tak zaczęłam uczyć się wymowy francuskich wyrazów, ponieważ na początku mojej nauki języka francuskiego skupiłam się na pisowni. Pierwsza rozmowa przez Skype’a była dla mnie bardzo stresująca – niewiele powiedziałam, ale uwierzcie mi, z rozmowy na rozmowę mówiłam coraz więcej, a potem przerodziło się to w dwugodzinne rozmowy.
  • Pan od francuskiego – z czystym sercem, razem z Czytelniczkami, polecamy jego profil na Instagramie. Codziennie znajdziemy tam filmiki ze zdaniami po francusku razem z ich tłumaczeniem i wymową. Wszystkie te informacje przydadzą się Wam do codziennego życia – u Pana od francuskiego nie ma suchej teorii, są tylko zwroty, których na pewno użyjecie.
     
  • Artyści francuskiej sceny muzycznej – piosenki są świetnym dopełnieniem nauki języka obcego. Na moim blogu znajdziecie rubryki:
    - Francuskie piosenki, w której prezentuję piosenki razem z ćwiczeniami oraz tekstami piosenek,
    - Wyzwania muzyczne, gdzie staram się śpiewać Wasze propozycje piosenek.
    Na koniec zachęcam Was do zajrzenia na moją playlistę francuskich piosenek, która jest cały czas aktualizowana.
  • Satysfakcja – jaka to jest radość, kiedy jesteśmy w stanie wychwycić pojedyncze słowo w czasie oglądania francuskich filmów. Później cieszymy się, kiedy samodzielnie i bezbłędnie powiemy całe zdanie po francusku. Pamiętajcie, że nauka języka zaczyna się od nauczenia się słówek, a potem małymi kroczkami umiemy coraz więcej.
  • Życie we Francji – wyjeżdżamy do Francji w celach zawodowych, naukowych czy podróżniczych. We wszystkich tych trzech przypadkach przyda nam się język francuski podczas codziennych czynności jak np. kupienie francuskiej bagietki czy biletu na środki komunikacji publicznej. Dodatkowo, jeśli znamy język francuski i potrafimy swobodnie rozmawiać z klientami czy innymi współpracownikami, wówczas możemy liczyć na podwyżkę w pracy, co daje nam dodatkowego, motywacyjnego kopa do nauki tego języka.
A Wy, co dopisalibyście do tej listy? Na jakie tematy chcielibyście, aby napisała tekst? Czekam na Wasze komentarze pod wpisem.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz