poniedziałek, 23 lipca 2018

Recenzje #48 - "Paryż znam to miasto"

Recenzje #48 - "Paryż znam to miasto" - okładka książki Judith Drews pt."Paryż znam to miasto" - Francuski przy kawie


Równo dwa lata temu odwiedziłam Paryż. Byłam tam ponad tydzień - codziennie zwiedzałam miejsca, które widziałam na fotografiach na stronach internetowych czy w przewodnikach. Nie mogę powiedzieć, że w zupełności znam to miasto, ale powoli je odkrywam. Mam nadzieję, że nie jeden raz wybiorę się tam, by poznać sekrety francuskiej stolicy. Póki co Judith Drews sprawdzi moją wiedzę na temat Paryża. Tym samym mam przyjemność napisania recenzji książki pt. Paryż znam to miasto wydane przez Wydawnictwo Zakamarki



Miałam już okazję pisać recenzję książek dla młodzieży, ale dzisiaj po raz pierwszy biorę pod lupę książkę dla dzieci. 

Autorka książki pozwala nam poznać obok zwykłego francuskiego kucharza poznać znane osoby związane z Francją, a są to: 
  • Maria Skłodowska-Curie,
  • bracia Montgolfier,
  • Coco Channel,
  • Edith Piaf,
  • Yves Siant Laurent,
  • bohaterowie Dzwonnika z Notre Dame,
  • Amelia z filmu o tym samym tytule.


Recenzje #48 - "Paryż znam to miasto" - okładka książki Judith Drews pt."Paryż znam to miasto" 2 - Francuski przy kawie
Wydawnictwo Zakamarki wstrzeliło się z pocztówką - na pewno ją sobie zostawię, bo je zbieram, a w szczególności te związane z Francją


Zadaniem, które mamy rozwiązać polega głównie na odnajdowaniu wyżej wymienionych osób oraz odpowiedzenie na pytania, które zawarte są na pierwszych stronach książki oraz z tyłu okładki. Miejsca, w których wykonujemy zadania to:
  • Montmatre,
  • Ogród zoologiczny,
  • Moulin Rouge,
  • Wieża Eiffla,
  • Bazylika Sacré-Cœur,
  • Katedra Notre Dame,
  • Le Bateau Mouche,
  • wnętrza Luwru,
  • Łuk Triumfalny,
  • Galeria Lafayette.
Myślę, że książka jest świetnym spędzeniem czasu z dzieckiem, kiedy pogoda płata nam figle. Z racji tego, że jestem wielką fanką Francji, a tym bardziej Paryża w przyszłości pokażę dziecku stolicę Francji od podszewki. Rozwiązując różne zadania będę opowiadała o tym jak poznałam to miasto i czym mnie zauroczyło. 

Z tyłu na okładce książki mamy zawarty rozkład dzielni w Paryżu. Uważam, że dla dzieci, które dopiero poznają stolicę Francji poprzez obrazki będą mogli naprawdę wiele odczytać. Jeśli rodzice dadzą dodatkowe informacje będzie super, ale uważam, że dziecko może samo odkryć paryski świat. 

Dodatkowym plusem dla Wydawnictwa Zakamarki jest układ oraz informacje o produkcie zawarte na ich stronie internetowej. Z nich możemy wyczytać, że książka jest przeznaczona dla dzieci powyżej trzeciego roku życia, z czym w zupełności się zgadzam. Ponadto uważam, że starsze dzieci też będą miały wiele zabawy przy rozwiązywaniu zadań np. z młodszym rodzeństwem. Wydawca informuje nas również, że w tej publikacji jest więcej obrazków niż tekstu. Myślę, że te informacja jest przydatna przy kupnie nowych książek. 

Na koniec chciałabym Was również odesłać do strony wydawnictwa by tam obejrzeć książkę od środka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz