środa, 29 grudnia 2021

Recenzje #217 - "Kto zabił mojego ojca?"

 Recenzje #217 - "Kto zabił mojego ojca?" - nagłówek - Francuski przy kawie


Chciałabym dzisiaj opowiedzieć Wam o najnowszej powieści Édouarda Louisa pt. Kto zabił mojego ojca? wydanej przez Wydawnictwo Pauza


Książka ta opowiada o dzieciństwie samego autora oraz o jego relacji z ojcem. Wątek ten jest przeplatany informacjami z polityki francuskiej, więc jeśli ktoś chce zasięgnąć informacji o Francji od samego jego mieszkańca, to zachęcam do jej przeczytania. Ponadto pozycja ta pokazuje, w jaki sposób francuski system społeczny manipuluje ludźmi i zostawia ich na lodzie w sytuacji, kiedy z dnia na dzień nie są w stanie pracować, ze względu na swój stan zdrowia. 

Relacja Louisa z jego ojcem jest bardzo burzliwa. Na łanach stron książki przechodzimy przez różne uczucia od ojcowskiej miłości aż po nienawiść do homoseksualnego syna. Pomimo tego autor stara się odnaleźć w ojcu pozytywne strony. 

W odróżnieniu od poprzednich książek Édouarda Louisa, w tym krótkim dziele możemy poczytać bardziej szczegółowo o życiu prywatnym autora. Jeśli po Historii przemocy oraz Koniec z Eddym macie niedosyt w postaci informacji o autorze, to zachęcam Was do przeczytania Kto zabił mojego ojca?. Ogólnie żałuję, że jest to tak krótka pozycja, ale mam nadzieję, że ten autor jeszcze nie raz zaskoczy nas innymi książkami. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz