piątek, 16 października 2015

Rodzina

 Rodzina - nagłówek - Francuski przy kawie


Oto kolejny post dotyczący słownictwa. Rodzina - to jeden z najważniejszych aspektów życia. Bo cóż byśmy zrobili bez pomocy naszych bliskich?




Rodzina - słownictwo 1 - Francuski przy kawie

  • ma famille – moja rodzina
  • mes grands-parents – moi dziadkowie
  • mon grand-père – mój dziadek
  • ma grand-mère – moja babcia
  • mon père – mój tata
  • ma mère – moja mama
  • mon oncle – mój wujek
  • ma tante – moja ciocia
  • mon frère – mój brat
  • ma soeur – moja siostra
  • mon cousin – mój kuzyn
  • ma cousine – moja kuzynka


W języku francuskim jest tylko jedno słowo określające kobietę w sensie ogólnym i jednocześnie żonę: la femme. Natomiast w przypadku mężczyzn mówimy: l'homme (mężczyzna) i le mari (mąż).


Rodzina - słownictwo 2 - Francuski przy kawie


  • l’oncle – wujek
  • la tante – ciocia
  • le cousin – kuzyn
  • la couine – kuzynka
  • le grand-père – dziadek
  • la grand-mère – babcia
  • le père – tata
  • la mère – mama
  • le frère – brat
  • la soeur – siostra


Rodzina - słownictwo 3 - Francuski przy kawie

  • ma famille – moja rodzina
  • mes grands-parents – moi dziadkowie
  • mon grand-père – mój dziadek
  • ma grand-mère – moja babcia
  • mon père – mój tata
  • ma mère – moja mama
  • mon oncle – mój wujek
  • ma tante – moja ciocia
  • enfants - dzieci
  • mon frère – mój brat
  • ma soeur – moja siostra
  • mon cousin – mój kuzyn
  • ma cousine – moja kuzynka

Rodzina - słownictwo 4 - Francuski przy kawie

  • la famille – rodzina
  • l’oncle – wujek
  • la tante – ciocia
  • le cousin – kuzyn
  • la couine – kuzynka
  • le grand-père – dziadek
  • la grand-mère – babcia
  • le père – tata
  • la mère – mama
  • le frère – brat
  • la soeur – siostra



Rodzina - słownictwo 5 - Francuski przy kawie

  • le grand-père – dziadek
  • la grand-mère – babcia
  • le père – tata
  • la mère – mama
  • l’oncle – wujek
  • la tante – ciocia
  • le cousin – kuzyn
  • la couine – kuzynka
  • le fils – syn
  • la fille - córka



Rodzina - słownictwo 6 - Francuski przy kawie


  • mon grand-père – mój dziadek
  • ma grand-mère – moja babcia
  • mon père – mój tata
  • ma mère – moja mama
  • mon oncle – mój wujek
  • ma tante – moja ciocia
  • mon frère – mój brat
  • ma soeur – moja siostra


Rodzina - słownictwo 7 - Francuski przy kawie

  • le père – tata
  • la mère – mama
  • le frère – brat
  • la soeur – siostra
  • le grand-père – dziadek
  • la grand-mère – babcia
  • l’oncle – wujek
  • la tante – ciocia
  • le cousin – kuzyn


Rodzina - słownictwo 8 - Francuski przy kawie







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz