wtorek, 14 stycznia 2020

"Français Présent 51/2020"

"Français Présent 51/2020" - nagłówek - Francuski przy kawie


Zima to czas, kiedy oglądamy najwięcej filmów oraz seriali. Jakie są kultowe francuskie seriale? Tego dowiemy się z najnowszego numeru czasopisma Français Présent.
Dzięki tej gazecie możecie być pewni, że będziecie na bieżąco ze wszelkimi nowinkami dotyczącymi środowiska, społeczeństwa oraz miejsc, do których możemy podróżować. Pierwszy artykuł zawiera test o jednym z nowo powstałych  muzeów w Paryżu, czyli Muzeum Wyzwolenia Paryża. 

Zaczynamy nowy rok 2020, w którym wspominamy komiksy. Jakie francuskie bądź belgijskie komiksy znacie? Gdy byłam dzieckiem, uwielbiałam czytać komiksy Asteriksa, Persepolis czy Titeuf. W zeszłym roku przeczytałam świetny komiks pt. Audubon na skrzydłach świata, o którym mogliście pół roku temu przeczytać recenzje na blogu. 

Kolejny tekst, który jest związany z rozpoczynającym się rokiem to artykuł o symbolach z chińskiego kalendarza. Wystarczy odszukać swój rok urodzenia wśród podanych zwierząt, a wówczas dowiemy się czegoś więcej o naszej osobowości, idealnych zawodach oraz szczęśliwych liczbach. 

Aplikacja Too Good To Go jest świetnym sposobem, aby nie marnować jedzenia. Sama korzystam z tej aplikacji i jestem bardzo zadowolona. Początkowo Too Good To Go działał tylko w Europie Zachodniej (do tej pory miałam okazję korzystać z niej w Niemczech). Za niewielką cenę możecie mieć jedzenie z restauracji, kawiarni czy piekarni. Podczas Świąt Bożego Narodzenia zaobserwowałam, że aplikacja wchodzi powoli do Polski, co bardzo mnie cieszy. Oczywiście asortyment jest niespodzianką - zawartość paczki jest uzależniona od tego, co zostanie pod koniec dnia. Korzystanie z aplikacji oraz co zawiera przykładowa paczka z francuskiej cukierni przedstawia Wam artykuł w gazecie oraz Agnieszka z kanału Bezxpomysłu.


Przechodzimy to głównego tematu tego numeru, czyli zestawienia dziesięciu kultowych francuskich seriali. Uważam, że artykuł ma na celu zachęcić czytelników do obejrzenia wskazanych pozycji, a tym samym pogłębienia wiedzy z języka francuskiego. Osobiście znam dwa seriale z tej listy: Było sobie życie oraz Francuska wioska. Oba z nich mogę szczerze polecić. 

"Français Présent 51/2020" - przykładowy artykuł - Francuski przy kawie

Dla fanów gotowania mam kolejny przepis z Alzacji. Ten region jest bliski mojemu sercu, bo niedaleko niego mieszka moja rodzina. W najnowszym numerze poznacie przepis na Flammekueche.

Dla miłośników poszerzania słownictwa w języku francuskim redakcja Français Présent przygotowała drugą część artykułu o idiomach oraz dialogi związane ze sportami zimowymi

Nie zapominajcie o teście ze znajomości danego numeru, arkuszu ćwiczeń, oraz alfabetycznej listy słówek, które zostały przetłumaczone w czasopiśmie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz