sobota, 19 maja 2018

"Siódma funkcja języka" - konkurs

"Siódma funkcja języka" - konkurs - nagłówek - Francuski przy kawie


Oto osiemnasty konkurs na moim blogu. Do wygrania jest książka pt."Siódma funkcja języka" autorstwa Laurenta Bineta. Nagroda została ufundowana przez Wydawnictwo Literackie.



Aby wziąć udział w konkursie należy odpowiedzieć na następujące pytanie:



Jaką funkcję pełni dla Was język francuski i dlaczego?


Forma odpowiedzi jest dowolna. Na Wasze odpowiedzi czekam w komentarzach pod tym wpisem lub jeśli nie posiadacie konta na Blogerze to wyślijcie mi swoje zgłoszenie przez formularz kontaktowy, który umieszczony jest na stronie po lewej stronie. 
Na Wasze odpowiedzi czekam do 26.05.2018 r. Zwycięzca zostanie wyłoniony przeze mnie. Ogłoszenie wyników odbędzie się dnia 27.05.2018 r. na końcu tego wpisu. 
Poprzez udział  w moim konkursie uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych na potrzeby konkursu. Wysyłka książki odbywa się tylko na terenie Polski.
Zachęcam do wzięcia udziału w konkursie oraz wszystkim życzę powodzenia! :)


Czas na ogłoszenie wyników. Były trzy zgłoszenia konkursowe i chciałabym wszystkie dziewczyny nagrodzić, ale nagroda jest tylko jedna i leci ona do Kamili Hankus, a oto jej odpowiedź konkursowa:
Dla mnie język francuski pełni funkcje poznawczą. Jest kluczem do dzieł wielkich francuskich pisarzy, takich jak Victor Hugo czy Marcel Proust i sławnych poetów, takich jak Charles Baudelaire lub Jacques Prévert, w oryginalnym tekście. Dzięki jego znajomości mogę wreszcie usłyszeć głosy aktorów Alaina Delona czy Juliette Binoche bez zakłóceń tłumacza, i z pełną świadomością artystyczną zrozumieć słowa francuskich piosenek śpiewanych przez Édith Piaf lub Charles Aznavour, a nawet je z pełną świadomością artystyczną zaśpiewać. Gratuluję zwyciężczyni i oczekujcie kolejnych konkursów, które ukażą się mam nadzieję już w przyszłym tygodniu.

3 komentarze:

  1. Odpowiedź konkursowa Kamili Hankus:
    Dla mnie język francuski pełni funkcje poznawczą. Jest kluczem do dzieł wielkich francuskich pisarzy, takich jak Victor Hugo czy Marcel Proust i sławnych poetów, takich jak Charles Baudelaire lub Jacques Prévert, w oryginalnym tekście. Dzięki jego znajomości mogę wreszcie usłyszeć głosy aktorów Alaina Delona czy Juliette Binoche bez zakłóceń tłumacza, i z pełną świadomością artystyczną zrozumieć słowa francuskich piosenek śpiewanych przez Édith Piaf lub Charles Aznavour, a nawet je z pełną świadomością artystyczną zaśpiewać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedź konkursowa Mai:
    Dla mnie język francuski to przede wszystkim komunikacja i taką funkcję pełni w moim życiu. Od dawna marzyłam aby swobodnie móc się porozumiewać w tym języku, wyrażać swoje opinie i nie mieć żadnych barier. Dzięki językowi francuskiemu będąc we Francji jestem otwarta na konwersacje na każdy temat z Francuzami, a to wszystko dzięki językowi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że jestem na początku drogi do poznania języka francuskiego, a więc nie posługuję się nim, dlatego podstawowe jego funkcje, które może spełnić, są dla mnie jeszcze wciąż nieuchwytne. Jednak jeśli potraktować temat luźniej, pełni on bardziej metaforyczną funkcję. Jest on dla mnie nośnikiem emocji, takim schowkiem, który gdy zostaje odtworzony w postaci choćby piosenki, uwalnia emocje, które mi się z nim kojarzą. Przez to, że nie znam znaczenia słów, wychwytuję w nim w większym stopniu jego melodyjność, emocje, które niesie, np gdy ktoś w konkretny sposób akcentuje słowa. Po prostu jego piękno. Tak, nie jest to może standardowa funkcja, ale myślę, że równie potrzebna, a na pewno bardzo przyjemna ;)

    OdpowiedzUsuń